Kuidas sisustada kontor nii, et oleks vähem istumist

4th_article_-_ehitusinfo.ee_-__kontor.jpg
Kontoriroti argipäeva elavdamiseks ei ole pealtnäha justkui kuigi palju variante, aga tegelikult ei ole olukord sugugi nii trööstitu ja piiratud: leidub mitmeid võimalusi, kuidas töökeskkonnas istuvat asendit liikumise vastu vahetada.

Et personalile rohkem liikumisvabadust anda, tuleks tegelikult mõelda juba büroo planeerimise ja sisustamise ajal.

Kasutage jagatud kontoritehnikat

Eks see ole mugav, kui printer, skänner, paberihunt ja muud igapäevased töövahendid on kohe töölaua kõrval käeulatuses, aga liikumiseks ei anna see küll mingit põhjust. Tulemus on ristivastupidine: inimene istub veel rohkem ja sõidab oma töötooliga laua tagant printeri juurde. Ei enamat!

Märksa ökonoomsem ja tervisesõbralikum on kasutada neid tehnikaseadmeid ühe osakonna või korruse peale. Eks selline paigutus sõltu ka töö sisust, aga kui vähegi korraldada annab, siis võiks kontorimasinad ja muu taoline, asuda personali suhtes nii, et inimestel oleks vaja näiteks printeri kasutamiseks selle juurde kõndida.

Veeautomaat ja kohvimasin olgu kaugel

Kui paberihundi pruukimiseks tuleb laua tagant püsti tõusta ja mõni meeter kõndida, siis samamoodi võiks ka veeautomaat ja kohvimasin või kööginurk asuda kabinetist või avatud kontorist võimalikult kaugel.
Tualettruumile see soovitus siiski ei kehti, see võiks paikneda töökohtade lähedal.

Märkige maha terviserada

Läbi büroohoone ja erinevate korruste kulgev, nooltega märgistatud ja sportlikke tegevusi (noolemäng, täpsusvisked korvpallirõngasse, joogaharjutused jms) pakkuv terviserada loob suurepärased tingimused majasiseseks füüsiliseks koormuseks. Rada saab läbida üksi või mitmekesi, teha tubade- või osakondade vahelisi mõõduvõtte jne.

Skype’i koosolekud toimuvad liikudes

Paljudes tänapäevastes büroodes on trenažööridega varustatud ruumid, mida personal saab päeva jooksul kasutada nii palju kui soovib. Kui eraldi spordisaaliks pinda ei ole, siis stepperid ja võimlemispallid võiks igal juhul olemas olla. Kui kellelgi tuleb isu istuda aegajalt kontorilaua taga hoopiski võimlemispallil, et lihaseid stimuleerida või pidada Skype’i koosolekut kolleegidega stepperil sõtkudes, siis on võimalused selleks loodud.

Teeks tööd püsti seistes?

Postamenti või kõnepulti meenutavad kõrged kontorilauad, mille taga tehakse tööd püsti seistes, on büroodes aina levinumad. Kuigi tundide kaupa püstijalu olemist on tervisele sama kahjulik, kui pikka aega istuda, on istuva ja seisva asendi varieerimine siiski kasulikum, kui olla ainult ühes asendis.

Diivanid ja lebotamisalad
Nõnda nagu vertikaalasend pakub istumisele vaheldust, teeb seda ka horisontaalne asend.

Päeva jooksul on soovitav jalad kõrgemale tõsta, et taastada vereringe ja sirutada lihaseid ning seda on eriti mugav teha diivanil, sohval või pehmel lebotamisalal. See on ka samas stiimul laua tagant püsti tõusmiseks ja puhkenurka kõndimiseks.

Nüüdisaegne kontorimööbel

Mitte ükski tervisesõbralik ja inimestest hooliv töökeskkond ei saa läbi kontorimööblita. Sedasorti mööbli alla käib esmajoones arvutilaud, millel on piisavalt ruumi töövahenditele ja kasutajale sobiv kõrgus, ning teiseks reguleeritava kõrguse ja ergonoomilise seljatoega kontoritool.
Kolmandaks kuuluvad töise sisustuse alla igasugused kapid ja riiulid, aga nende hulk ja vajadus sõltub konkreetsest ettevõttest - kas dokumentidele ja muule taolisele läheb üldse eraldi mööbliesemeid tarvis.
Me võime ju mõelda, et kõik tööks vajalikud esemed, sh dokumentide kaustad jms, peaks asuma haardeulatuses. Tegelikult, kui ruum seda vähegi lubab, võiks kapid-riiulid paikneda kirjutuslauast eemal ja nendeni jõudmiseks võiks inimene püsti tõusta ning teha (vähemalt) paar sammu. Et laisem inimene sõidaks riiuli juurde kiirköitjat võtma ratastel töötoolis, võiks riiul asetseda nõnda, et tooliga selle manu ei saa.

Kust leida erineva tegumoe ja hinnaga kontorimööblit? Eks ikka siit - Kaup24’st. Kaup24.ee e-kaubamaja lai sortiment ja head hinnad annavad põhjust soetada siit ka kõik muud kontoritööks vajalikud tooted.