Alternatiivlahendus näeb Põhjaväila senisest merepoolsemana


BNS 23.02.2010

Tallinna Põhjaväila ja Russalka ristmiku ühe alternatiivvariandi järgi nihkub plaanitav tee senisest enam mere poole, kui selleks mere arvelt maad juurde tehakse.

Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš rääkis BNS-ile, et reedel toimunud Russalka ristmiku ja Põhjaväila arendamise teemalisel koosolekul tutvustas AS K-Projekt kohaleviibijatele oma alternatiivlahendust.

Koosolekul osalesid Boroditši sõnul nii Tallinna linnapea, majandusministeeriumi ja keskkonnaministeeriumi esindajad kui ka linnaelanikud.

Abilinnapea selgitas, et eelmise, Sweco Projekti koostatud lahenduse järgi oli Russalka ristmik lahendatud maa-aluse tunneliga. See oleks muutnud ehituse väga kalliks, projekti maksumuseks oleks tema sõnul kujunenud kuni miljard krooni.

Kuna välisabist pole võimalik nii suurt summat taotleda, siis otsib linn nüüd alternatiivseid lahendusi.

Boroditš rääkis, et K-Projekti lahenduse järgi nihkub tee rohkem Russalka tagumisele osale, rohkem täidetakse merealust osa ning Russalka muutub läbi selle Kadrioru pargi osaks.

Ka abilinnapea Eha Võrk ütles reedel BNS-ile, et antud lahenduse järgi läheks tee rohkem mere poolt, mitte praeguse variandi järgi Russalkast Kadrioru pargi poole ning et tee maa-alune osa jääks ära.

Boroditši sõnul tuleb K-Projekti lahendus tunduvalt odavam. "See on kõik spekulatsioon, aga kuskil 500-600 miljonit [krooni]," vastas ta küsimusele, kui suurel määral võiks ehitus hinnanguliselt odavneda.

Boroditš lisas, et praegu on tegemist kõigest visiooniga ning lõpliku variandini on veel tükk maad aega. "Peame arvestama nii linna üldise kontseptsiooniga liiklusskeemi lahendamisel kui ka linna merele avamise kontseptsiooniga."

Samuti tuleb tema sõnul arvesse võtta ka järgmisi samme, kuna ükski ristmik ei lahenda korraga kõiki muresid.

"Teatud kohtades me peame vähem võõrandama, aga samas mõned uued lõigud tulevad juurde," vastas Boroditš küsimusele, kas tutvustatud alternatiivvariandi puhul peaks linn ehituseks vähem maid võõrandama.

K-Projekti lahenduse puhul jääks tema sõnul võõrandatavate maade hulgast välja näiteks Narva maanteel asuv Eesti Statoili kinnistu, samas tuleks osaliselt sisse Statoili Lootsi tänava kinnistu.

Abilinnapea rääkis, et koosolekul otsustati, et linn jätkab uue lahenduse ja selle finantseerimise osas suhtlemist majandusministeeriumiga, samuti tööd arhitektide ja projekteerijatega.

Ta lisas, et lähiajal pöördub Tallinna kommunaalamet keskkonnaministeeriumi poole vee-erikastusloa taotlemiseks.