Helsingi merealuse tunneli saatus selgub tuleval aastal


BNS 11.02.2010

Tallinnas neljapäeval kohtunud Tallinna ja Helsingi linnapead Edgar Saviaar ja Jussi Pajunen arutasid muuhulgas ka linnadevahelise merealuse tunneli teemat, mis peaks selgemaks saama tuleval aastal.

"Jutuks oli ka merealuse tunneli ehitus ja Rail Baltica rajamine. Helsingi informeeris meid sellest, et merealuse tunneli tasuvusuuringu küsmuses kavatsetakse järgmisel aastal ühe või teistsuguse lahenduseni jõuda," rääkis Savisaar.

Helsingi linnapea Jussi Pajunen nentis, et möödunud aastal liikus ainuüksi laevadega Tallinna ja Helsingi vahel viimastel andmetel 6,4 miljonit reisijat ja tegemist on ilmselt Euroopa rekordiga.

"Kahekesi koos oleme ka Euroopa tasemel täiesti arvestatav keskus. Kahes linnas elab kokku ligi kaks miljonit inimest," rääkis Pajunen.

Pajuneni sõnul on merealuse tunneli ja Rail Baltica rajamine küsimus selles, kas me tahame kuuluda Euroopa keskusesse või jääda ääremaaks. "Küsimus on selles, kas me tahame ühenduda Euroopa keskusega või jääda ääreala bussipeatuseks," rääkis Pajunen.

Savisaar ja Pajunen otsustasid 2008. aasta augustis esitada Euroopa Liidule ühispöördumise, et taotleda raudteetunneli tasuvusuuringu koostamiseks 800.000 eurot ehk üle 12 miljoni krooni EL-i raha. Tallinn ja Helsingi tahtsid selle raha eest analüüsida linnadevahelise raudteetunneli või raudteepraami tasuvust.

EL-i regionaalarengufond Interreg otsustas mullu jaanuaris Tallinna ja Helsingi vahelise rongiühenduse tasuvusuuringut mitte toetada.

Tallinna linnavalitsus on varem teatanud, et seniste eeluuringute tulemusel on tunnel teostatav. Selle pikkuseks võib kujuneda 70-85 kilomeetrit, millele lisandub 10 kilomeetrit maismaal. Ehitus kestaks hinnanguliselt 20 aastat ning tunneli suudmed asetseksid Viimsis ning Porkkalas või Pasilas.