Tartu ringtee suurehitus jõudis tuleva aasta tööplaani


BNS 23.11.2009

Maanteeameti värske tööplaani kohaselt algab Tartu lääne- ja idaringteed ühendava umbes pool miljardit krooni maksva liiklussõlme ehitamine eeloleval suvel, kirjutab Tartu Postimees.

Tööde piirkond algab praegusel Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel Variku raudteeviaduktist, mis läheb kapitaalremonti, ja haarab sellest Tõrvandi poole jääva kurvi lähiala, kuhu tuleb mitmetasandiline liiklussõlm.

Raudteeviadukti tarvis tuleb Petseri raudteele ehitada ajutine teelõik. Linna pool raudteed ehitatakse Võru tänava ja Ringtee ristmik kahetasandiliseks, kus Võru tänav on viaduktil ning seda Ringteega siduvad peale- ja mahasõidud suubuvad kahele poole viadukti ehitatavatele ringristmikele.

Maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust ütles ajalehele, et ehituse ettevalmistuse tähtajad on seatud nii, et tuleva aasta veebruaris-märtsis on valmis lääneringtee postimaja liiklussõlme täiendatud tehniline projekt ja idaringteele jääva lõigu eelprojekt, misjärel saaks välja kuulutada ehitaja leidmise riigihanke.

Maanteeameti soov on jõuda lepinguni ehitajaga, kelle ülesandeks jääb ka idaringtee lõigu tehniline projekt, 1. juuliks. Idaringtee lõigu tellijaks on Tartu linn ja lääneringtee postimaja sõlmel maanteeamet. Samaks ajaks peaks olema lahendatud ka ehitusalale jäävate maade võõrandamisega seotu.

"Kangesti soovime, et ehitus läheks lahti juba suvel ja üsna reaalne oleks valmis saada aastal 2011," ütles Puust.

Idaringtee lõigu rahastamiseks Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist on otsus juba tehtud, sealt tuleb 85 protsenti rahast. Päris selge ei ole ülejäänu saamine. Abilinnapea Margus Hanson on viidanud võimalusele, et see raha võib tulla riigilt. Puust ütles, et see tuleks välja käia linnal.

Lääneringtee sõlme rahastamisvõimalus on tekkinud Puusti selgitusel seetõttu, et mitu ühtekuuluvusfondist toetatavad objekti on kujunenud arvestatust odavamaks. Rahaeraldust arutab esmaspäeval majandusministeeriumi vastav komisjon.