Tallinn-Riia rongiliini avamine seisab infrastruktuuri taga


BNS 16.07.2007

Nii Eesti Raudtee kui ka Go Raili hinnangul oleks rongiliiklusel Tallinnast Riiga potentsiaali, kuid praegu seisab liini avamine infrastruktuuri taga, kirjutas Eesti Päevaleht.

Go Raili juhatuse liige Alar Pinseli sõnul on ettevõte väga huvitatud Tallinna-Riia liinist, kuid praegu seisab liini avamine infrastruktuuri taga.

"Kui korralik võrgustik ehitatakse välja, siis võib mõelda isegi sõitude peale Riiast edasi, näiteks Vilniusse," lisas Pinsel.

Kaalutud on uute rongide ostmist ja vanade renoveerimist nüüdisaegsele tasemele. Läbirääkimisi on peetud ka Läti ettevõtetega, kellega koostöös võidakse uus liin avada. Praegu sõidab Go Rail iga päev Tallinna-Peterburi-Moskva liinil.

Eesti Raudtee juhatuse esimehe Kaido Simmermanni hinnangul ei saa Eesti unistada Lääne-Euroopast tulevatest suurtest kaubavoogudest. Veelgi vähem hakkab tema hinnangul eurooplane tulema Eestisse odavlennufirma asemel mõne rongiga.

Uue liini avamiseks loob eelduse lähiajal Eesti ja Läti vahel allkirjastatav leping, mille kohaselt lepivad kaks riiki kokku üle-euroopalise transpordivõrgustiku Rail Baltica arendamise etappides. Samuti pannakse paika piiriületuspunktid.

Vastavalt lepingule hakatakse esimeses faasis rekonstrueerima raudteelõike Tallinna-Valga-Riia liinil. "Selle arendusega tahamegi luua eeldused paremaks ja kiiremaks reisi- ning kaubaveoks Eesti ja Läti vahel," ütles Simmermann.

Tema hinnangul on praegu esmatähtis välja arendada korralik võrgustik Lätiga ning siis vaadata, kas ja kuidas Rail Baltica projekt edasi areneb.

Rail Baltica lõplik eesmärk on 2016. aastaks kolme Balti riiki läbiva uue Euroopa rööpavahestandardiga raudtee ehitus.

Varem meedias avaldatud info kohaselt kavatseb riigisisest reisirongiliiklust korraldav Edelaraudtee Tallinn-Riia rongiliini avada 2009. aastal.