Kütuseärimees Kleiner plaanib teha tööstushoonetest elamud


Äripäev 23.02.2007

Endine Lukoil Eesti nõukogu esimees kütuseärimees Igor Kleiner mõtleb temale kuuluvate Koplis asuvate tööstushoonete elamuteks ümberehitamisele, kirjutas venekeelne nädalaleht Den za Dnjom.

Temale kuuluva firma Paavli Kinnisvara kaudu on Kleineril rida ehitisi Kopli ja Paavli tänavates Põhja-Tallinnas (äriregistri andmetel - kuus kinnisvarakrunti, pinnaga 2,6 ha, ning kaks korteriomandit). Tuntuim hoone on mitmekorruseline ehitis, milles asus kunagi mööblikombinaat Standard. Kombinaadi nimi on siiani maja katusel.

Praegu antakse firma hooneid tööstus- ja äripindadena üürile vabrikutele ja teistele ettevõtetele. Asjad lähevad hästi: 2005. aastal sai Paavli Kinnisvara üle 23 mln krooni kasumit (2004. aastal - 5,7 mln, 2003. aastal - 2 mln krooni). Igor Kleiner rääkis, et edu võti on suures nõudluses tööstusruumide järele - rendilevõtjate leidmisega pole probleeme. Seepärast ei kiirusta Paavli Kinnisvara oma kinnisvara elamuteks ümberehitamisega, vaatamata korterihindade pidevale kasvule.

"Vara veel," ütles Kleiner. "Koht on tõepoolest hea, kuid lähema kahe-kolme aasta jooksul me seda arendama ei hakka." Koht on atraktiivne selle poolest, et sealt avaneb vaade Vanalinnale, mille kirikute tipud on nähtavad isegi esimeselt korruselt. Kuid rajoonil on ka suur puudus - Kopli kaubajaam - mis arengut raskendab. "Seni, kui rendime oma pindu vabrikutele ja teistele ettevõtetele, ei ole jaam probleemiks," seletas Kleiner. "Seal, kus asub Paavli tänavas meie firma hoone, on umbraudteeharu - see võidakse üles võtta. Kui suuri kaubavedusid ei toimu, pole sellel enam vajadust."

Tallinn üritab viia transiittranspordi linnapiiridest välja, kuid Kleiner on kindel, et kaubajaam veel mitu aastat kuhugi ei kao. Kui praegu teenindamist ootavad veosed isegi viiakse Paldiski juures olevale seisupaigale (selle võimsuse suurendamisse investeerisid Eesti Raudtee ja Alexela terminaal umbes 100 mln krooni), jäävad rongid käima. Meie maa logistika on selline, et sattuda Paldiskisse saab vaid läbi Tallinna.

"Siin võib küll rääkida kinnisvara arendamisest, kuid mitte varem kui 2011. aastal," tegi ärimees kokkuvõtte. Praeguste Tallinna Sadama plaanide järgi peab ringraudtee olema ehitatud just selleks ajaks. Tööstushoonete elamuteks ümber ehitamise tendentsist ei pääse. Viimaste aastate jooksul on pealinnas käivitatud mitu sellist projekti: maa on linnas liiga kallis, et kasutada seda tööstuslikel eesmärkidel.