Lennujaama 1,2 miljardit krooni maksvad ehitusprojektid said täna nurgakivi


Pressiteade 09.02.2007

Täna pandi nurgakivi Tallinna lennujaama kahele suuremahulisele ehitusprojektile, mille käigus laiendatakse reisiterminali ning rekonstrueeritakse lennuliiklusala. Kahe projekti lõplik valmimisaeg on 2008. aasta suvi ning kogumaksumus 1,2 miljardit krooni, millest ligikaudu 830 miljonit krooni kaasfinantseerib Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.

AS Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik ütles, et seni on ettevalmistustööd läinud plaanipäraselt ning aktiivseks ehitustööks on nii lennujaam kui ehitajad valmis. "Oleme Euroopa Liidu toetust seni maksimaalselt ära kasutanud ning tänaseks on projekteerimisetapi summad viimse sendini rakendust leidnud," kommenteeris Loik arendusprojektide senist kulgu.

Loigu kinnitusel on olulisemaks projektide tulemiks Eesti valmisolek Schengeni lepinguga liitumiseks. "Täna nurgakivi saanud projektide tulemusel saab Eesti moodsa lennujaama koos kaasaegse infrastruktuuri ning toimimiskindla lennuliiklusega, mis võimaldab meil täielikult täita Schengeni lepinguga liituvatele riikidele esitatavaid nõudeid," ütles Loik.

Seoses aktiivsete ehitustöödega pääsevad reisijad lennukitesse peamiselt bussidega ning selleks on juba valmis ka ajutised bussiväravad. Kogu ehitusperioodi vältel tagab lennujaam vähemalt kolme reisijate silla olemasolu.

Renoveerimis- ja laiendusprojekti valmimisel lisandub lennujaama reisiterminalile ligikaudu 14 000 ruutmeetrit pinda. Ehitustööde käigus pikendatakse ja kaasajastatakse terminali 18 meetri võrra põhja- ja lõunasuunas ning keskele rajatakse kõiki väravaid ühendav 200 meetri pikkune ja 27 meetri laiune galerii, muutes terminali T-kujuliseks. Uus risthoone varustatakse üheksa uue reisijasillaga, mis muudab võimalikuks kahetasapinnalise liikluse rahvusvahelistele reisijatele. Terminali otstesse rajatavatesse pikendustesse tulevad lisaruumid lendudele registreerimiseks ja saabuva pagasi kättetoimetamiseks. Lisaks rajatakse eraldi ootesaalid Euroopa Liidu ja Schengeni piirkonna reisijaile ning neile inimestele, kes lendavad väljapoole Euroopa Liidu piire.

Lennuliiklusala rekonstrueerimise projekt muudab tänase lennujaama veelgi keskkonna ja turvalisemaks, tõstes lennuohutuse ja lennundusjulgestuse uuele tasemele. Lennuliiklusalal ehitatakse välja kaasaegne sadevee kogumis- ja puhastussüsteem ning paigaldatakse temperatuuriandurid, mis võimaldavad täpsemini doseerida jäätõrje. Samuti rajatakse spetsiaalsed õhusõidukite jäätumisvastase tõrje alad ning pääste- ja tuletõrjeõppuste plats. Paigaldatakse uued valve-, side-, elektri- ja automaatikasüsteemid, ehitatakse kaasaegsed õhusõidukite seisuplatsid ning laiendatakse ruleerimisteede võrku.

Lennujaama terminali arendusprojekti ehitustööde teostaja on Skanska EMV AS ning inseneriteenust osutab konsortsium AS Telora-E ja Ramboll Finland Oy. Lennuliiklusala rekonstrueerimis teostaja on konsortsium AS Talter, Lemminkäinen Oyj, AS Eesti Ehitus, AS Aspi, AS Teede REV-2. Inseneriteenust osutab konsortsium Ramboll Finland Oy, AS Teede Tehnokeskus ja AS Telora-E.

Tallinna lennujaamast on hetkel regulaarne lennuühendus 18 Euroopa linnaga ja kahe Eesti saarega ning nimetatud sihtpunkte teenindab 12 lennufirmat. 2006. aastal oli suurim vedaja Estonian Air, järgnesid Aero Airlines, Easyjet, CSA Czech Airlines, Lufthansa ja teised lennufirmad. Populaarseimad sihtkohad olid Helsingi, London, Stockholm, Kopenhaagen ning Frankfurt.

http://www.bns.ee/pictures/tap1.ppt