Rail Garant alustas Muugal uue konteinerterminali ehitust


BNS 30.01.2012

Vene päritolu Rail Garant alustas esmaspäeval ametlikult Muuga sadamas uue konteinerterminali ehitust.

Ehitus algas terminali kraanatee tugevdamiseks mõeldud raudtorude maasselöömisega.

Uus terminal peaks plaanide kohaselt esimese konteineri vastu võtma järgmise aasta esimeses kvartalis ja aastaseks käitlusmahuks peaks siis kujunema 50.000 konteinerit (TEU). Tuleva aasta neljandaks kvartaliks plaanib ettevõte kasvatada ühes kuus veosekäibe 10.000 TEU-ni. Aastane maht peaks järgnevatel aastatel järk-järgult kasvama ja jõudma 2017. aastaks 400.000 konteinerini aastas.

Rail Garanti korraldatud konteinerterminali ehitushanke võitis Insenerehituse AS-i ja Lemminkäinen Eesti AS-i konsortsium. Terminali ehituse esimene järk plaanitakse valmis saada selle aasta jooksul, mil valmivad kraana alused, raudteeharud ja inseneriinfrastruktuur.

Rail Garanti ettevõtete grupi kaasomaniku Nikolai Falini sõnul saab Muugale ehitatavat konteinerterminali kasutada hub'i ehk jaotusjaamana ning projektlahendus lubab Muugal vastu võtta ka ookeaniklassi laevu. Rail Garant Estonia OÜ juhatuse liikme Oleg Urnevi sõnul omavad Muuga sadam ja ehitatav terminal vajalikke parameetreid ookeaniklassi Panamax ja Postpanamax tüüpi kuni 42-meetrise pardalaiusega laevade vastuvõtmiseks.

Falin rääkis BNS-ile, et Rail Garant Estonia on juba alustanud sisulist tegevust kaupade ekspedeerijana. Praegu korraldab Rail Garant Falini selgitusel näiteks kakaoubade ja muude konteinerkaupade vedu Eesti kaudu Venemaale, aga ka näiteks NATO varustuse vedu Afganistani.

Falini sõnul loodab Rail Garant kasvada juhtivaks ekspedeerimisteenuse pakkujaks Eestis.

Vastates küsimusele, kas uue terminali kaubavoog on lepingutega kaetud, rääkis Falin, et Rail Garantil on erinevad kokkulepped Venemaa kaubaomanikega ja Rail Garant saab ise valida, millist sadamat oma klientide kaupade eksportimiseks kasutada.

Loode-Venemaalt veetakse aastas välja kaupu mahus kolm miljonit konteinerit. Muugale rajatav terminal võiks teenindada sellest kümnendikku, hindas Falin.

Terminali plaanib Rail Garant 95 protsenti veostest kohale toimetada konteinerrongidega. Falin rääkis, et terminali käivitamine Muugal annab Eesti ja lääne poolt saabuva kauba omanikele head võimalused oma kaupade saatmiseks Rail Garanti vagunites Venemaale.

Tallinna Sadam ja Rail Garant investeerivad Muuga terminali projekti kokku 120 miljonit eurot.

Rail Garant grupi konsolideeritud veeremipark ulatus 2011. aastal 30.000 vagunini, ettevõtte arengustrateegia näeb ette veeremi suurendamist 2013. aastal 50.000 vagunini. Eelmise aasta veostemaht moodustas 30 miljonit tonni.

Rail Garant grupi müügitulu oli möödunud aastal 350 miljonit USA dollarit ja kulumieelne kasum (EBIDTA) 130 miljonit USA dollarit. Tänavu peaks müügitulu kasvama 600 miljoni dollarini, ütles kontserni üks kaasomanikest Sergei Guštšin esmapäeval firmat tutvustades Muuga sadamas.

Guštšini ja Falini kõrval on Rail Garanti kolmas kaasomanik Sergei Smõslov.