Edelaraudtee avab Türi-Viljandi teelõigu


Pressiteade 30.12.2011

Edelaraudtee avab 1. jaanuaril 2012 uue kaasajastatud Türi-Viljandi raudteelõigu, mille tippkiirus saab olema kuni 120 kilomeetrit tunnis. Uuendustööde tulemusena tõuseb liiklusohutus raudteel ning lüheneb reisijate sõiduaeg.

Edelaraudtee peadirektori Kalvi Pukka sõnul tingis teelõigu kapitaalremondi vajadus tagada liiklusohutus ning reisimugavus. „Türi-Viljandi tee rajati 70ndatel ning juba toona kasutati ehitamiseks vanu materjale, mistõttu oli lõik väga halvas seisukorras. Kui kapitaalset uuendamist poleks ette võetud, siis oleks ees terendanud kiiruste toomine praeguselt 60 km/h allapoole ning välistatud poleks olnud ka tee sulgemine,“ rääkis Pukka. „Täna võime öelda, et tegu on väga heas seisukorras raudteega, mille järgmine kapitaalremont on aastakümnete kaugusel.“

2012. aasta suvel on kavandatud kõigi tööde lõpetamine, misjärel saavutavad rongid sõidukiiruseks 120 km/h. Sellest tingituna lüheneb sõiduaeg Tallinnast Viljandisse 15 minutit. „Oleme saanud maanteele kiirusega lähemale, mis on konkurentsi seisukohalt väga oluline. Soovime, et inimestel oleks järjest enam põhjust rongi tulla ning turvaliselt ja kiiresti sihtkohta jõuda,“ sõnas Pukka.

Kapitaalremondi käigus vahetati välja kogu raudtee pealisehitus: killustik, liiprid ning rööpad. Kokku paigaldati 52 kilomeetrisele Türi-Viljandi raudteelõigule ca 82 tuhat uut liiprit ning vahetati välja 200 000 tonni ballasti. Töö käigus rekonstrueeriti raudteeülesõite, parandati teekatet ning paigaldati uusi foore. Lisaks rekonstrueeriti kõik 6 Türi-Viljandi raudteelõigule jäävat ooteplatvormi, mis on nüüdsest varustatud mugavama juurdepääsu tagamiseks kaldteedega.

Türi-Viljandi raudtee avatakse reisijatele liikluseks 1. jaanuaril 2012. Esmaspäevast neljapäevani sõidab rong Tallinnast Viljandi suunas ja tagasi sõidugraafiku alusel 2 korda päevas ning reedel, laupäeval ja pühapäeval kolm korda päevas.

Türi-Viljandi raudteelõigu rekonstrueerimistööd said alguse 2011. aasta aprillis. Projekti kogumaksumuseks on 350 miljonit Eesti krooni, millest 200 miljonit krooni kaeti Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi rahadega ning ülejäänu omafinantseeringuga.

Edelaraudtee AS on reisijate- ja kaubaveo korraldamise, raudtee-ehituse, rongide remondi, renoveerimise ning ehitamisega tegelev raudteekontsern, mille teenuseid kasutab aastas ligikaudu 1,8 miljonit inimest.