Uurimise all on ka Loo-Maardu teehange


BNS 18.11.2010

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi andmetel on kaitsepolitsei (kapo) uurimise all lisaks riigiprokuratuuri poolt ametlikku kinnitust leidnud Aruvalla-Kose ja Liiapeksi-Loobu tee-ehitushankele ka Kukruse-Jõhvi ja Loo-Maardu teelõikude hankemenetlused.

Riigiprokuratuuri avalike suhete juht Kadri Tammai kinnitas neljapäeval BNS-ile, et kahtlustatavate ring ei ole kolmapäevaga võrreldes laienenud. Seda, kas menetlusse on kaasatud ka Kukruse-Jõhvi või Maardu-Loo hanked, ta ei kinnitanud, ega lükanud ka ümber.

Ajakirjandus spekuleeris enne kolmapäeva õhtupoolikul saabunud ametlikku kinnitust, et uurimise all on aastaid veninud Tallinna-Tartu maantee Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimise ja ehitamise riigihange ning Tallinna-Narva maantee Kukruse-Jõhvi teelõigu ehituseks korraldatud riigihange.

Riigiprokuratuur saatis kolmapäeva õhtul meediakanalitele tee-ehitushangete kriminaalasja selgituseks esmalt teate, mille pealkiri rääkis kolmest hankest, kuid mille sisus mainiti kaht: Aruvalla-Kose ja Liiapeksi-Loobu hanget. Sellele järgnes kohe teade, mille pealkirjast oli riigihangete arv kadunud.

Kolmapäeva õhtul ütles riigiprokuratuuri pressiesindaja BNS-ile, et tee-ehitushangete kriminaalasjas ei saa välistada kahtlustatavate ringi laienemist. Seni avalikustatud info kohaselt on kahtlustuse saanud kolm isikut: majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantlser Marika Priske, maanteeameti peadirektor Tamur Tsäkko ja ehitusfirma Nordecon Infra AS-i peadirektor Erkki Suurorg.

Tallinna-Narva maantee Kukruse-Jõhvi teelõigu ehitasid varasema info järgi 628,2 miljoni krooniga AS-id Talter, Tref, K-Most ja Teede REV-2. Visalt vaidles hankemenetluses tee-lõigu ehitusest huvitunud AS Merko Ehitus. Maanteeamet viis ehitaja leidmiseks läbi kaks riigihanget.

Loo-Maardu lõigul alustasid tänavu märtis tööd AS Merko Ehitus, Tallinna Teede AS ning Merko Läti tütarfirma SIA Merks. Ehitustööd lähevad varasema info kohaselt maksma 381,3 miljonit krooni. Hankemenetlust vaidlustas AS Nordecon Infra.

Liiapeksi-Loobu lõiku rekonstrueerib varasema info kohaselt 122 miljoni krooniga AS Nordecon Infra.

Tallinna-Tartu maante Aruvalla-Kose esimene hange kestis mitu aastat, neil päevil algas uus hange. Hanke toppamise põhjustasid ettevõtete algatatud vaidlused.